Kursy dla dzieci i Rodziców
 Troska o harmonijny i radosny rozwój dziecka
         Nowoczesne metody motywowania

ZARADNY ERUDYTA (klasa 3-4)

ZARADNY ERUDYTA (klasa 3-4)

 

Kurs Zaradny Erudyta rozwija kompetencje potrzebne do łagodnego przejścia z edukacji wczesnoszkolnej do specyficznych wymagań stawianych dzieciom w klasie czwartej. Pozwala zdobyć umiejętności pomagające poradzić sobie z przyswajaniem coraz większej ilości wiedzy. Odpowiednio dobrany trening kompetencji emocjonalnych i społecznych rozwija motywację wewnętrzną, uczy sposobów radzenia sobie z różnorodnymi wymaganiami i systemami motywacyjnymi obecnymi w starszych klasach.

KURS OBEJMUJE:

– SZYBKIE CZYTANIE (PRZYSPIESZENIE TEMPA CZYTANIA ORAZ PODNIESIENIE POZIOMU ZROZUMIENIA CZYTANEGO TEKSTU);

– TRENING PAMIĘCI ORAZ EFEKTYWNE ZAPAMIĘTYWANIE ZA POMOCĄ TECHNIK PAMIĘCIOWYCH;

– ZDOBYCIE KONKRETNEJ WIEDZY NAUKOWEJ;

– EFEKTYWNE NOTOWANIE ZA POMOCĄ MAP MYŚLI, METODY HIERARCHICZNEJ ORAZ PIKTOGRAMÓW;

– SKUTECZNE SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z WYMAGAJĄCYMI EMOCJAMI;

– TRENING KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH;

– SZTUKĘ AUTOPREZENTACJI;

– EKSPERYMENTY NAUKOWE.

SZCZEGÓŁOWY OPIS KURSU

Na uczestników kursu czekają specjalnie skonstruowane zadania, które:

przyspieszają tempo czytania oraz podnoszą poziom zrozumienia czytanego tekstu. Sprawne czytanie jest niezwykle istotnym elementem w życiu. Pomaga w funkcjonowaniu w szkole, uczeniu się oraz rozwijaniu swoich pasji. W związku z tym dzieci przechodzą specjalistyczny trening ze wskaźnikiem i książką oraz kośćmi, który intensywnie stymuluje tempo postrzegania, poszerza pole widzenia oraz jednostkę informacyjną. Zatem rozwija elementy, które bezpośrednio wpływają na jakość naszego czytania.

trenują pamięć oraz uczą efektywnego zapamiętywania. Podczas zajęć dzieci zapamiętują konkretną wiedzę za pomocą technik pamięciowych. Tworzą przy tym zabawne historyjki, które pozwalają im przyswoić określone fakty z zajęć. Odkrywają przy tym, że uczenie się wcale nie musi oznaczać nudy i monotonii, tylko radość, humor i czystą frajdę z poznawania oraz rozwijania swoich możliwości. Wspólnie zapamiętujemy za pomocą mnemotechnik obieg krwi mały i duży, nazwy kości w szkielecie człowieka, ciekawostki związane z powstawaniem wiatru czy uczymy się nowych słówek z języka polskiego oraz obcego.

umożliwiają zdobycie konkretnej wiedzy naukowej. Zaczynamy od poznania budowy anatomicznej człowieka. Poszczególne zajęcia poświęcone są innemu układowi, które omawiamy w interesujący sposób, bazując na bogato ilustrowanych książkach oraz modelach anatomicznych człowieka. Dzieci poznają między innymi budowę i działanie układu nerwowego ośrodkowego oraz obwodowego, pokarmowego, krążenia, szkieletowego czy rozrodczego. Drugi etap związany jest z ciekawostkami ze świata, a zatem uczestnicy poznają między innymi teorie związane z pochodzeniem wody na Ziemi, dowiadują się na czym polega zjawisko echolokacji oraz czym różnią się od siebie wulkany szare i czerwone.

uczą efektywnego notowania za pomocą map myśli, metody hierarchicznej oraz piktogramów. Nieodzownym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność pracy z informacją, a więc jej segregowaniem, wybieraniem najważniejszych treści, zapisywaniem oraz umiejętnością ich prezentowania. Taką możliwość dają nowoczesne metody notowania, które dzieci poznają w praktyce na naszych zajęciach. Dzięki nim odkrywają, że dobrze zrobiona notatka pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz pozwala szybko przyswoić określoną wiedzę. W związku z tym robimy efektywne notatki między innymi na temat układu wydalniczego, oddechowego czy pokarmowego. Poznanie techniki pozwalają dzieciom na samodzielne opracowywanie wiedzy szkolnej.

umożliwiają poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z wymagającymi emocjami. Dzieci przechodzą rozbudowany trening emocji, dzięki któremu lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych. Na początku zdobywają informacje na temat omawianej emocji. Następnie uczą się rozpoznawać oznaki świadczące o pojawieniu się konkretnej emocji. Ostatnim etapem jest przetrenowanie kilkunastu sposobów konstruktywnego wyrażania swoich emocji. Uczestnicy poznają emocje proste i złożone. Dzięki takiej formie edukacji dziecko poznaje i zgłębia świat emocji, dzięki czemu rozwija swoją inteligencję emocjonalną, która stanowi solidny fundament w życiu.

– zapewniają trening kompetencji społecznych, umożliwiających sprawne funkcjonowanie w grupie. Dzieci uczą się wyznaczania swoich celów życiowych, współpracy w zespole, dowiadują się, na czym polegają błędy, które popełniamy w kontakcie w rozmowie z drugą osobą. Poznają strategie rozwiązywania problemów, style rozwiązywania konfliktów i uczą się Porozumienia Bez Przemocy. Atmosfera zaufania, stworzona przez integrację i postawę trenera, pozwala dzieciom zdobyć doświadczenie, które ułatwi im codzienne funkcjonowanie i pozwoli cieszyć się kontaktem z drugim człowiekiem. Doświadczają tego, jak wiele satysfakcji przynosi budowanie relacji na zasadzie wygrany- wygrany.

uczą sztuki autoprezentacji, czyli umiejętności zaprezentowania się przed drugą osobą. Uczestnicy kursu wcielają się w role podróżników, którzy udzielają wywiadów przed kamerą w ramach ich uczestnictwa w programie „Z pamiętnika podróżnika”. Zespoły przygotowują się do swoich występów, opracowując pomysły na swoje wyprawy. Następnie prezentują się przed grupą, by w końcowym etapie otrzymać informacje zwrotne na temat swojego wystąpienia. Dzieci w bezpiecznej i ciepłej atmosferze robią swoje pierwsze kroki w świecie autoprezentacji.

umożliwiają robienie eksperymentów naukowych, które wciągają w świat nauki. Dzięki robieniu eksperymentów dzieci odkrywają, że nauka jest pasjonująca, ciekawa i daje nieskończone możliwości. Uczą się stawiania hipotez badawczych, myślenia twórczego i logicznego oraz wyciągania wniosków. W związku z tym uczestnicy kursu mają mnóstwo możliwości, żeby przetestować swoją wiedzę w praktyce. Robimy między innymi skaczące fasolki, wodną karuzelę, poduszkowiec czy boraksowego glutka.

Organizacja zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych.

Kurs obejmuje:

  • 54 godziny zegarowe dla dzieci;
  • 6 godzin zegarowych zajęć dla Rodziców w Edukatorium Rodzica;
  • zajęcia odbywają się w grupach 10-12 osobowych;
  • rozkład zajęć dostosowany jest do kalendarza szkolnego.

Na pierwszych zajęciach przekazujemy do rąk Rodziców harmonogram spotkań.