ZARADNY ERUDYTA (klasa 3-4)
Kurs Zaradny Erudyta rozwija kompetencje potrzebne do łagodnego przejścia z edukacji wczesnoszkolnej do specyficznych wymagań stawianych dzieciom w klasie czwartej. Pozwala zdobyć umiejętności pomagające poradzić sobie z przyswajaniem coraz większej ilości wiedzy. Odpowiednio dobrany trening kompetencji emocjonalnych i społecznych rozwija motywację wewnętrzną, uczy sposobów radzenia sobie z różnorodnymi wymaganiami i systemami motywacyjnymi obecnymi w starszych klasach.
KURS OBEJMUJE:
– SZYBKIE CZYTANIE (PRZYSPIESZENIE TEMPA CZYTANIA ORAZ PODNIESIENIE POZIOMU ZROZUMIENIA CZYTANEGO TEKSTU);
– TRENING PAMIĘCI ORAZ EFEKTYWNE ZAPAMIĘTYWANIE ZA POMOCĄ TECHNIK PAMIĘCIOWYCH;
– ZDOBYCIE KONKRETNEJ WIEDZY NAUKOWEJ;
– EFEKTYWNE NOTOWANIE ZA POMOCĄ MAP MYŚLI, METODY HIERARCHICZNEJ ORAZ PIKTOGRAMÓW;
– SKUTECZNE SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z WYMAGAJĄCYMI EMOCJAMI;
– TRENING KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH;
– SZTUKĘ AUTOPREZENTACJI;
– EKSPERYMENTY NAUKOWE.
SZCZEGÓŁOWY OPIS KURSU
Na uczestników kursu czekają specjalnie skonstruowane zadania, które:
– przyspieszają tempo czytania oraz podnoszą poziom zrozumienia czytanego tekstu. Sprawne czytanie jest niezwykle istotnym elementem w życiu. Pomaga w funkcjonowaniu w szkole, uczeniu się oraz rozwijaniu swoich pasji. W związku z tym dzieci przechodzą specjalistyczny trening ze wskaźnikiem i książką oraz kośćmi, który intensywnie stymuluje tempo postrzegania, poszerza pole widzenia oraz jednostkę informacyjną. Zatem rozwija elementy, które bezpośrednio wpływają na jakość naszego czytania.
– trenują pamięć oraz uczą efektywnego zapamiętywania. Podczas zajęć dzieci zapamiętują konkretną wiedzę za pomocą technik pamięciowych. Tworzą przy tym zabawne historyjki, które pozwalają im przyswoić określone fakty z zajęć. Odkrywają przy tym, że uczenie się wcale nie musi oznaczać nudy i monotonii, tylko radość, humor i czystą frajdę z poznawania oraz rozwijania swoich możliwości. Wspólnie zapamiętujemy za pomocą mnemotechnik obieg krwi mały i duży, nazwy kości w szkielecie człowieka, ciekawostki związane z powstawaniem wiatru czy uczymy się nowych słówek z języka polskiego oraz obcego.
– umożliwiają zdobycie konkretnej wiedzy naukowej. Zaczynamy od poznania budowy anatomicznej człowieka. Poszczególne zajęcia poświęcone są innemu układowi, które omawiamy w interesujący sposób, bazując na bogato ilustrowanych książkach oraz modelach anatomicznych człowieka. Dzieci poznają między innymi budowę i działanie układu nerwowego ośrodkowego oraz obwodowego, pokarmowego, krążenia, szkieletowego czy rozrodczego. Drugi etap związany jest z ciekawostkami ze świata, a zatem uczestnicy poznają między innymi teorie związane z pochodzeniem wody na Ziemi, dowiadują się na czym polega zjawisko echolokacji oraz czym różnią się od siebie wulkany szare i czerwone.
– uczą efektywnego notowania za pomocą map myśli, metody hierarchicznej oraz piktogramów. Nieodzownym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność pracy z informacją, a więc jej segregowaniem, wybieraniem najważniejszych treści, zapisywaniem oraz umiejętnością ich prezentowania. Taką możliwość dają nowoczesne metody notowania, które dzieci poznają w praktyce na naszych zajęciach. Dzięki nim odkrywają, że dobrze zrobiona notatka pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz pozwala szybko przyswoić określoną wiedzę. W związku z tym robimy efektywne notatki między innymi na temat układu wydalniczego, oddechowego czy pokarmowego. Poznanie techniki pozwalają dzieciom na samodzielne opracowywanie wiedzy szkolnej.
– umożliwiają poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z wymagającymi emocjami. Dzieci przechodzą rozbudowany trening emocji, dzięki któremu lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych. Na początku zdobywają informacje na temat omawianej emocji. Następnie uczą się rozpoznawać oznaki świadczące o pojawieniu się konkretnej emocji. Ostatnim etapem jest przetrenowanie kilkunastu sposobów konstruktywnego wyrażania swoich emocji. Uczestnicy poznają emocje proste i złożone. Dzięki takiej formie edukacji dziecko poznaje i zgłębia świat emocji, dzięki czemu rozwija swoją inteligencję emocjonalną, która stanowi solidny fundament w życiu.
– zapewniają trening kompetencji społecznych, umożliwiających sprawne funkcjonowanie w grupie. Dzieci uczą się wyznaczania swoich celów życiowych, współpracy w zespole, dowiadują się, na czym polegają błędy, które popełniamy w kontakcie w rozmowie z drugą osobą. Poznają strategie rozwiązywania problemów, style rozwiązywania konfliktów i uczą się Porozumienia Bez Przemocy. Atmosfera zaufania, stworzona przez integrację i postawę trenera, pozwala dzieciom zdobyć doświadczenie, które ułatwi im codzienne funkcjonowanie i pozwoli cieszyć się kontaktem z drugim człowiekiem. Doświadczają tego, jak wiele satysfakcji przynosi budowanie relacji na zasadzie wygrany- wygrany.
– uczą sztuki autoprezentacji, czyli umiejętności zaprezentowania się przed drugą osobą. Uczestnicy kursu wcielają się w role podróżników, którzy udzielają wywiadów przed kamerą w ramach ich uczestnictwa w programie „Z pamiętnika podróżnika”. Zespoły przygotowują się do swoich występów, opracowując pomysły na swoje wyprawy. Następnie prezentują się przed grupą, by w końcowym etapie otrzymać informacje zwrotne na temat swojego wystąpienia. Dzieci w bezpiecznej i ciepłej atmosferze robią swoje pierwsze kroki w świecie autoprezentacji.
– umożliwiają robienie eksperymentów naukowych, które wciągają w świat nauki. Dzięki robieniu eksperymentów dzieci odkrywają, że nauka jest pasjonująca, ciekawa i daje nieskończone możliwości. Uczą się stawiania hipotez badawczych, myślenia twórczego i logicznego oraz wyciągania wniosków. W związku z tym uczestnicy kursu mają mnóstwo możliwości, żeby przetestować swoją wiedzę w praktyce. Robimy między innymi skaczące fasolki, wodną karuzelę, poduszkowiec czy boraksowego glutka.
Organizacja zajęć
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych.
Kurs obejmuje:
Na pierwszych zajęciach przekazujemy do rąk Rodziców harmonogram spotkań.