Każdy z naszych kursów koncentruje się wokół czterech wymiarów funkcjonowania człowieka:
– poznawczy – związany jest z wiedzą, jej rozumieniem i zastosowaniem w praktyce, z umiejętnościami analizy i syntezy oraz umiejętnością ewaluacji;
– afektywny – związany z emocjami, nastrojami, stanami uczuciowymi, z tym jak radzimy sobie z emocjami w swoim życiu;
– behawioralny– łączy się z tym wszystkim, co związane jest z działaniem, zawiera w sobie między innymi funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, radzenie sobie z wymagającymi sytuacjami. Wynika bezpośrednio z wymiaru poznawczego i afektywnego;
– twórczy – związany jest z poczuciem sprawstwa, przekonaniem, że ma się wpływ na otaczającą rzeczywistość, spojrzenie na świat w sposób indywidualny, niepowtarzalny, odwaga w wyrażaniu siebie, otwartość na świat, tworzenie czegoś nowego.
Każdy nasz kurs rozwija i stymuluje wymienione obszary. Mają one bezpośredni wpływ na jakość funkcjonowania człowieka w otaczającej go rzeczywistości. Związane są między innymi z tym, jak postrzega on swoje możliwości, na ile wykorzystuje drzemiący w nim potencjał, jak funkcjonuje w zespole, jakie relacje nawiązuje z innymi ludźmi, jak radzi sobie z emocjami w życiu. Te cztery wymiary mają na siebie bezpośredni wpływ. Harmonijny rozwój człowieka zależy właśnie od odpowiedniej stymulacji tych czterech wymiarów.