Get Adobe Flash player
             Kursy dla Dzieci i Rodziców
Troska o harmonijny i radosny rozwój Dziecka
         Nowoczesne metody motywowania

OCZAMI DZIECKA (wiek 0,5 – 1,5 roku)

 OCZAMI DZIECKA (wiek 0,5 – 1,5 roku)

     Kurs Oczami Dziecka powstał z myślą o Rodzicach Maluszków, którzy zainteresowani są pogłębianiem wiedzy, zdobywaniem nowych pomysłów na zabawy i aktywności, przyczyniające się do rozwoju swoich pociech. Kurs skierowany jest do Dzieci i Rodziców.

Niejednokrotnie spotykamy się z przekonaniem, że dziecko do drugiego roku życia tylko je, śpi i płacze – nic bardziej mylnego! Zależy nam na budowaniu przekonania, że warto stymulować rozwój dziecka od pierwszych chwil życia. W ramach kursu zapoznajemy rodziców z zabawami fundamentalnymi, które są źródłem inspiracji i doskonałym treningiem różnego rodzaju kompetencji u malucha. Dostarczamy bazę zabaw, które w naturalny sposób sposób stymulują rozwój dziecka. Wyjaśniamy również celowość ich stosowania. Pokazujemy, jak rozwijać struktury w mózgu, odpowiedzialne za późniejszą naukę czytania. Wyczulamy na momenty kluczowe, przedstawiamy ciekawostki wychowawcze oraz umożliwiamy wymianę doświadczeń pomiędzy rodzicami.

    Szczegółowe informacje dostępne w biurze i pod numerem telefonu 535 773 286.

POKAŻ MI ŚWIAT (wiek 2 lata)

POKAŻ MI ŚWIAT (wiek 2 lata)

     Pokaż mi świat to kurs stworzony z myślą o Rodzicach i Dzieciach w okresie poniemowlęcym. Dostarczamy narzędzi do wspierania rozwoju dziecka w sferze psychomotorycznej. Proponujemy, jak radzić sobie z pierwszym wiekiem filozoficznych pytań (A po co? Dlaczego?). Rozpoczynamy naukę czytania metodą Glena Domana. Pokazujemy Rodzicom, jak być „o krok przed”, czyli rozpoznawać kluczowe momenty w rozwoju Dziecka i tworzyć stymulujące środowisko. Tworzymy warunki do wymiany doświadczeń między Rodzicami, co jest źródłem cennych informacji, jak również często bywa czynnikiem rozluźniającym rodziców. Pokazujemy, że to co robi dziecko, jest celowe, ma swój sens uwarunkowany potrzebami rozwojowymi. Dostarczamy wiedzy o etapach rozwoju i momentach krytycznych. Dzięki ćwiczeniom, między innymi z zakresu Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, rodzice doświadczają, jak ogromną radość można czerpać z kontaktu z maluchami. Wykonamy pierwsze eksperymenty naukowe pozwalające odkrywać świat.

Szczegółowe informacje dostępne w biurze i pod numerem telefonu 535 773 286.

REZOLUTNY PRZEDSZKOLAK (wiek 4-5 lat)

KURS REZOLUTNY PRZEDSZKOLAK (wiek 4-5 lat)

 

 

Małe dzieci to niestrudzeni poszukiwacze przygód. Cechuje je naturalna (pełna radości, pasji, zaangażowania i kreatywności) chęć uczenia się. Posiadają ogromny potencjał, który warto rozwijać już od najmłodszych lat, budując w ten sposób solidny fundament na kolejne lata.

Kurs Rezolutny Przedszkolak bazuje na podstawowej i najbardziej efektywnej formie nauki u dzieci czyli zabawie. To zabawa stwarza wręcz nieograniczone możliwości zdobywania w przyjazny i ciekawy sposób wiedzy o sobie i świecie. W związku z tym uczestnicy naszego kursu wcielają się w role Naukowców, na których czeka mnóstwo pasjonujących wyzwań, pozwalających zadbać o wszechstronny rozwój. Zajęcia przyjmują formę gry fabularnej, w której przewodnikami są naukowcy Pani Jadwiga i Pan Teodor. To oni wyznaczają nam zadania do wykonania, które zbliżają nas do osiągnięcia ostatecznego celu.

KURS OBEJMUJE:

- ROZWIJANIE KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH I MATEMATYCZNYCH;

- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI GRAFOMOTORYCZNYCH;

- ZDOBYWANIE WIEDZY Z RÓŻNYCH DZIEDZIN NAUKI ORAZ SZTUKI;

- ROZWIJANIE INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ;

- KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH;

- EKSPERYMENTY NAUKOWE.

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS KURSU

Na każdych zajęciach dzieci biorą udział w specjalnie opracowanych zadaniach, które:

- umożliwiają rozwijanie kompetencji czytelniczych i matematycznych. Dzieci pracują profesjonalnymi materiałami, które w atrakcyjny sposób pozwalają wkroczyć im w świat czytania i liczenia. Ćwiczą przy tym spostrzegawczość oraz koncentrację. Pracują z flashkartami zgodnie z metodą G. Domana.

- rozwijają umiejętności grafomotoryczne, niezbędne przy nauce pisania. Ćwiczą napięcie mięśniowe ręki, umiejętność analizy i syntezy między innymi dzięki pisaniu w kolorowym piasku, wylepianiu wyrazów czy rysowaniu oburącz.

- pozwalają zdobyć wiedzę z różnych dziedzin nauki oraz sztuki. Nasi Naukowcy odbywają podróż po kontynentach. Budują makietę Australii, dowiadują się czym są zwierzęta endemity, poznają Wielką Piątkę Afrykańską, budują domy dla surykatek, tworzą totem grupowy i mieszkają w tipi. Podczas podróży po Polsce odkrywają przyrodę naszego kraju, niezwykłe miejsca i poznają sylwetki znanych osób, które dokonały niezwykłych czynów (np. Mikołaj Kopernik, Zbigniew Religa). Zgłębiamy tajniki ludzkiej anatomii. Dowiadujemy się jak są zbudowane nasze kości, co dzieje się z jedzeniem w naszym ciele, z jakich składników składa się krew człowieka, jak działa nasz mózg oraz zmysły. Tworzymy między innymi balonowego ludzika, który pomaga nam zapamiętać budowę układu pokarmowego. Poznajemy również świat sztuki. Stajemy się muzykami, malarzami, rzeźbiarzami czy architektami.

- rozwijają inteligencję emocjonalną. Wszystkie emocje są ważne, niosą ze sobą określona pulę informacji o naszych potrzebach. W związku z tym dzieci dowiadują się, po co dana emocja jest obecna w naszym życiu (złość, radość, smutek, strach), po jakich objawach można ją rozpoznać oraz jak w konstruktywny sposób ją wyrazić. Sztuka panowania nad emocjami staje się dla dzieci ekscytującą przygodą, podczas której odkrywają pokłady swoich możliwości. Baza wiedzy oraz umiejętności praktyczne, które zdobywają nasi Naukowcy, pozwalają uczynić emocje sprzymierzeńcem w kontakcie z innymi.

- kształcą kompetencje społeczne, pozwalające na sprawne funkcjonowanie w grupie. Nasi Naukowcy uczą się wyrażania własnego zdania na forum, radzenia sobie z wygraną i przegraną, rozwiązywania konfliktów oraz współpracy w zespole. Pracują nad motywacją wewnętrzną, otwartą komunikacją swoich potrzeb oraz szacunku wobec potrzeb innych ludzi.

- rozwijają kreatywność poprzez wykonywanie eksperymentów naukowych. Dzieci wykonują eksperymenty fizyczne i chemiczne. Rozwijają myślenie przyczynowo – skutkowe, doświadczają, że wiedza, którą zdobywają ma bezpośrednie przełożenie na otaczającą je rzeczywistość. W związku z tym badamy między innymi łatwopalność substancji, budujemy różne typy wulkanów, sprawdzamy napięcie powierzchniowe czy ruchy cząsteczkowe.

 

Organizacja zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych.

Kurs obejmuje:

  • 54 godziny lekcyjne dla dzieci;
  • 6 godzin zegarowych zajęć dla Rodziców w Edukatorium Rodzica;
  • zajęcia odbywają się w grupach 8-10 osobowych;
  • rozkład zajęć dostosowany jest do kalendarza szkolnego.

Na pierwszych zajęciach przekazujemy do rąk Rodziców harmonogram spotkań.

 

 

   

 

BŁYSKOTLIWY UCZEŃ (klasa 0-1)

BŁYSKOTLIWY UCZEŃ (klasa 0-1)

 

   

Kurs dla dzieci Błyskotliwy Uczeń powstał z myślą o dzieciach, przygotowujących się do rozpoczęcia nauki szkolnej lub zaczynających ten etap w swoim życiu. Pierwszy rok szkoły podstawowej to wymagający okres w życiu każdego dziecka. Nowe wymagania, nowy nauczyciel, nowi koledzy i koleżanki, nieznane miejsce… Kurs ten kształtuje i rozwija umiejętności ułatwiające wejście w nowy, fascynujący świat nauki z radością, entuzjazmem i zaangażowaniem w poznawanie nowej rzeczywistości

Zajęcia przyjmują formę gry fabularnej. Dzieci wcielają się w role Agentów, uczestniczących w Ekspedycji Maskareny. Ich przewodnikiem jest pewien podróżnik o imieniu Bronimir. Otrzymał on w spadku skarb od swojego pradziadka Joachima. Czym jest ów skarb, co się znajduje w jego wnętrzu? Te informacje Bronimir zdradzi tylko wybranym osobom, które ukończą Ekspedycję Maskareny, a więc dotrą do wyznaczonego im celu, dzięki realizacji powierzonych im zadań.

 

KURS OBEJMUJE:

- KSZTAŁTOWANIE I ROZWIJANIE KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH (SPECJALISTYCZNY TRENING Z KSIĄŻKĄ I WSKAŹNIKIEM ORAZ KOŚĆMI);

- ROZWIJANIE KONCENTRACJI;

- NAUKĘ EFEKTYWNEGO NOTOWANIA ZA POMOCĄ MAP MYŚLI I PIKTOGRAMÓW;

- TECHNIKI PAMIĘCIOWE;

- NAUKA KONSTRUKTYWNEGO RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI;

- ZDOBYWANIE WIEDZY OGÓLNEJ I SPECJALISTYCZNEJ;

- KSZTAŁTOWANIE I ROZWIJANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH;

- EKSPERYMENTY NAUKOWE.

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS KURSU

Na każdych zajęciach dzieci biorą udział w specjalnie opracowanych zadaniach, które:

- kształtują i rozwijają kompetencje czytelnicze. Agenci uczestniczą w specjalistycznym treningu z książką i wskaźnikiem oraz z kośćmi, który usprawnia technikę czytania, między innymi poprzez wypracowywanie koordynacji oko – ręka, poszerzanie pola widzenia oraz jednostki informacyjnej. Wszystko to przekłada się na wzrost komfortu czytania oraz kształtowanie przekonania, że kontakt z książką to źródło nieskończonych przygód.

- rozwijają koncentrację. Umiejętność świadomej koncentracji na realizowanym zadaniu wpływa na poziom i dokładność jego wykonania. Nasi Agenci na każdych zajęciach wykonują ćwiczenia, mające na celu rozwijanie koncentracji. W związku z tym bawią się między innymi w „Agencika” (który kształtuje nie tylko uwagę, ale również orientację w przestrzeni oraz schemacie własnego ciała), wyszukują elementów tożsamych czy zapamiętują ułożenie przedmiotów w określonej kolejności.

- uczą efektywnego notowania za pomocą map myśli i piktogramów. Dzieci wykonują samodzielnie mapy myśli z wiedzy, którą wcześniej zdobyły na zajęciach. I tak robią między innymi mapę myśli na temat Maroka, Rosji czy zwierząt występujących w Arktyce. Posługują się również piktogramami, które pomagają na trwałe zapamiętać informacje. W związku z tym opracowują tą techniką wiersz czy informacje związane z Kenią. Odkrywają, że notowanie może być przyjemnością i zabawą.

- ćwiczą sprawne zapamiętywanie informacji za pomocą technik pamięciowych. Dobrze funkcjonująca pamięć umożliwia nam efektywne uczenie się. W związku z tym nasi Agenci poznają w praktyce techniki pamięciowe, które w przyjemny, humorystyczny sposób pozwalają im zapamiętać określone porcje informacji. W ten sposób kształtują przekonanie, że przyswajanie wiedzy wcale nie musi być nudne i monotonne, a wręcz przeciwnie, że może być cudowną zabawą. W związku z tym zapamiętujemy między innymi najbardziej charakterystyczne elementy Wielkiej Brytanii, Brazylii, składniki na ciasteczka czy rzeczy potrzebne do zrobienia eksperymentu.

- kształtują kompetencje konstruktywnego radzenie sobie z emocjami. Dzieci w ramach Kursu Błyskotliwy Uczeń przechodzą rozbudowany trening emocji. Swoją edukację zaczynają od etapu zdobywania informacji, dotyczących podstawowych emocji w życiu każdego człowieka. Następnie uczą się je rozpoznawać oraz monitorować ich pojawienie się w ciele, by w końcowym etapie ćwiczyć sposoby konstruktywnego ich wyrażania. Taki zwarty system pracy z emocjami procentuje znajomością swoich potrzeb, zaufaniem do siebie, wzrostem poczucia pewności, bezpieczeństwa i wiarą w siebie. Podnosi swoje kompetencje związane z porozumiewaniem się, ponieważ w jasny sposób potrafi mówić o swoich odczuciach i potrzebach. Tworzymy między innymi Pana Chichota czy Drzewo Smutku.

- pozwalają zdobyć wiedzę ogólną i specjalistyczną. Dzieci odbywają podróż po krajach wszystkich kontynentów. Poznają ich kulturę, zwyczaje, sztukę, życie codzienne czy upodobania kulinarne. Dowiadują się między innymi, jakie są zwyczaje w Grecji, zwiedzają Świątynię Szczurów w Indiach czy schronisko dla słoni w Kenii. Zapoznają się ze specyfiką twórczości Debussy’ego, Wagnera czy historią obrazu „Guernica” Picassa. Tak różnorodna tematyka pozwala na rozwijanie ciekawości poznawczej u dzieci i kształtowanie przekonania, że otaczający nas świat jest fascynujący.

- rozwijają i kształtują kompetencje społeczne, umożliwiające sprawne wejście i funkcjonowanie w grupie. W związku z tym dzieci uczą się wyrażania swoich potrzeb oraz rozumienia innych, budowania relacji na zasadzie „ja wygrywam, ty wygrywasz”, radzenia sobie z wygraną i porażką. Nabywają kompetencje niezbędne do budowania zespołu, rozwijają wewnętrzną motywację oraz uczą się samodzielnego podejmowania decyzji ze świadomością ich konsekwencji. Wykonują ćwiczenia z zakresu ekspozycji społecznej, która stanowi solidny wstęp do późniejszych umiejętności autoprezentacji. W związku z tym dzieci omawiają na forum grupy swoje prototypy robotów czy zostają mówcami na Krześle Wielkiego Mówcy.

- umożliwiają robienie eksperymentów naukowych, które nie tylko uczą myślenia przyczynowo-skutkowego, ale pozwalają doświadczyć, że wiedza teoretyczna, którą zdobywamy ma zastosowanie w praktyce. Agenci zbadają między innymi prawo grawitacji, siłę wyporu czy zjawisku magnetyzmu. Stworzymy własną Lawę Lamp oraz zbudujemy cząsteczki tlenu i dwutlenku węgla.

 

Organizacja zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych.

Kurs obejmuje:

  • 54 godziny zegarowe dla dzieci;
  • 6 godzin zegarowych zajęć dla Rodziców w Edukatorium Rodzica;
  • zajęcia odbywają się w grupach 10-12 osobowych;
  • rozkład zajęć dostosowany jest do kalendarza szkolnego.

Na pierwszych zajęciach przekazujemy do rąk Rodziców harmonogram spotkań

AMBITNY MŁODY CZŁOWIEK (klasa 2)

AMBITNY MŁODY CZŁOWIEK (klasa 2)

 

 

Kurs Ambitny Młody Człowiek skierowany jest do dzieci w klasie drugiej. Dostarcza narzędzi potrzebnych do skutecznego radzenie sobie ze wzrastającymi wymaganiami szkolnymi oraz kształtuje kompetencje niezbędne do sprawnego funkcjonowania w grupie. Z jednej strony buduje solidne zaplecze narzędziowe, dzięki któremu dziecko poznaje efektywne metody uczenia się, a z drugiej poznaje wewnętrzny świat emocji i rozwija świadomość swojego potencjału.

Zajęcia przyjmują formę gry fabularnej. Dzieci zmierzają do poznania Tajemnicy Rodziny Gallów. Zanim jednak będą mogły to zrobić, czeka na nie mnóstwo zadań. Ich wykonanie pozwoli zdobyć im kolejne wskazówki, dzięki którym poznają szczegóły wydarzenia, które miało miejsce w Rodzinie Gallów.

 

KURS OBEJMUJE:

- SZYBKIE CZYTANIE (PRZYSPIESZENIE TEMPA CZYTANIA I PODNIESIENIE POZIOMU ZROZUMIENIA CZYTANEGO TEKSTU);

- ZAPAMIĘTYWANIE INFORMACJI ZA POMOCĄ TECHNIK PAMIĘCIOWYCH;

- EFEKTYWNE NOTOWANIE ZA POMOCĄ MAP MYŚLI, METODY HIERARCHICZNEJ ORAZ PIKTOGRAMÓW;

- ZDOBYCIE WIEDZY Z RÓŻNYCH DZIEDZIN NAUKOWYCH;

- INTENSYWNY TRENING ROZPOZNAWANIA, NAZYWANIA I WYRAŻANIA EMOCJI W KONSTRUKTYWNY SPOSÓB;

- ROZWIJANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH;

- EKSPERYMENTY NAUKOWE.

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS KURSU

Na uczestników kursu czekają specjalnie skonstruowane zadania, które:

- przyspieszają tempo czytania oraz podnoszą poziom zrozumienia czytanego tekstu. Dzieci uczestniczą w specjalistycznym treningu z książką i wskaźnikiem oraz kośćmi. Dzięki niemu rozwijają i doskonalą swoją sprawność czytania. Dodatkowym atutem jest rozwój koncentracji, niezbędnej podczas przyswajania wiedzy.

- uczą zapamiętywania konkretnych informacji za pomocą technik pamięciowych. Dzieci poznają i ćwiczą na kursie techniki pamięciowe, dzięki którym zapamiętują informacje omawiane na zajęciach, np. najbardziej charakterystyczne elementy Mezopotamii, tytuły obrazów Picassa oraz dzieł Szekspira, nazwy zwierząt chronionych w Polsce czy nazwy kwiatów tropikalnych. Doświadczają na sobie, że przyswajanie wiedzy jest wspaniałą przygodą i może odbywać się w atmosferze zabawy i radości.

- uczą efektywnego notowania za pomocą map myśli, metody hierarchicznej oraz piktogramów. Podstawowym elementem sprawnego uczenia się, jest umiejętność segregowania informacji, ich zapisywania oraz zapamiętywania. Nawyk ten warto kształtować już od najmłodszych lat. W związku z tym uczestnicy kursu poznają w praktyce wspomniane wyżej trzy formy pracy z informacją, dzięki którym doświadczają ich skuteczności. Robią między innymi mapę myśli na temat funkcji płatów mózgu, rozpisują swoje pomysły na zmianę świata czy wynalazki Leonarda da Vinci. Metodą hierarchiczną rozpisują najważniejsze informacje związane, np. ze starożytnym Rzymem czy Indiami. A obydwie metody wzbogacają piktogramami, które zdecydowanie ułatwiają zapamiętywanie informacji.

- pozwalają zdobyć wiedzę z różnych dziedzin naukowych. Kurs został podzielony na trzy okresy, w obrębie których dzieci poznają określona wiedzę. Zaczynamy od podróży w przeszłość, podczas której omawiamy kilka starożytnych cywilizacji, między innymi starożytną Grecję, Rzym, Mezopotamię, Indie czy Egipt. Drugi etap związany jest z teraźniejszością. Tutaj uczestnicy kursu poznają sylwetki znanych osób (między innymi M.Skłodowska – Curie, A. Einstein, N. Tesla, L. Da Vinci, W. Sherborne, R. Laban, J. Goodall). Dowiadują się czego dokonali, czym się wyróżniali oraz jakie obszary życia wymagały od nich solidnej pracy nad sobą. Ostatni etap to przyszłość. Tu dzieci zdobywają wiedzę związaną z mózgiem i jego funkcjonowaniem: jak jest zbudowany, za co odpowiadają poszczególne płaty mózgu, dlaczego warto dbać o rozwój swojego potencjału. Podział na trzy etapy pozwala na zdobycie wiedzy, że przeszłość ma wpływ na naszą teraźniejszość, w której to my decydujemy, jak będzie wyglądała nasza przyszłość.

- gwarantują intensywny trening rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji w konstruktywny sposób. Jego pierwszym etapem jest gromadzenie wiedzy dotyczącej życia emocjonalnego. Drugim rozpoznawanie sytuacji i oznak świadczących o pojawieniu się konkretnej emocji. Ostatnim kluczowym momentem będzie przetrenowanie kilkunastu sposobów konstruktywnego wyrażania swoich emocji. Dziecko podczas zajęć ma okazję poczuć i samodzielnie zdecydować, która forma reakcji jest dla niego najbardziej komfortowa. Dzięki takiej formie edukacji dziecko wypracowuje skuteczne nawyki radzenia sobie w wielu wymagających sytuacjach.

- rozwijają kompetencje społeczne, umożliwiające sprawne funkcjonowanie w grupie. By młody człowiek czuł się swobodnie, a równocześnie umiał stawiać granice, potrzebna jest znajomość swoich mocnych stron, potencjału oraz poczucie sprawstwa. W związku z tym dzieci pracują na zajęciach z tak zwanym „Dziennikiem talentów”, który pozwala im na rozbudowanie świadomości swoich zasobów. Taka świadomość jest nieodzownym elementem w kształtowaniu przekonania „Poradzę sobie”. Nasi kursanci uczą się pracy w zespole, stawiania sobie celów, dążenia do ich realizacji, radzenia sobie z porażką oraz wygraną. Rozwijają umiejętności związane z samodzielnym podejmowaniem decyzji oraz dbaniem o rozwój swojego potencjału.

- umożliwiają wykonywanie eksperymentów naukowych, które rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego, stawiania hipotez, ich weryfikacji oraz analizy. Na każdych zajęciach robimy z dziećmi doświadczenia, dzięki którym przekonują się, że świat chemii, fizyki czy przyrody jest czymś fascynującym i bezpośrednio łączy się z otaczającą nas rzeczywistością. W związku z tym badamy między innymi prawo Archimedesa, siłę tarcia, siłę odśrodkową czy gęstość cieczy.

 

Organizacja zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych.

Kurs obejmuje:

  • 54 godziny zegarowe dla dzieci;
  • 6 godzin zegarowych zajęć dla Rodziców w Edukatorium Rodzica;
  • zajęcia odbywają się w grupach 10-12 osobowych;
  • rozkład zajęć dostosowany jest do kalendarza szkolnego.

Na pierwszych zajęciach przekazujemy do rąk Rodziców harmonogram spotkań.

 

 

Zapraszamy na zajęcia edukacyjne dla dzieci w SPECTRO Lublin